Dit is wat je kunt dien bij een Ziggo webmail storing
Het gebruiken van een online mail is erg handig. Met een online mail kun je altijd bij je mailbox komen wanneer je een goede internet verbinding hebt. Je kunt bij je mail komen door naar de webmail login te gaan van Ziggo. Echter gaat dit lastiger wanneer er een storing is bij Ziggo. Hoewel dit niet vaak voorkomt, zou het af en toe wel een keertje kunnen gebeuren. Hier zul je meer te weten komen over wat je kunt doen wanneer er een Ziggo webmail storing is.
Kijken of er een storing is bij Ziggo
Het is ten eerste belangrijk om te kijken of er daadwerkelijk een storing is bij de Ziggo online mail. Om dit te doen, kun als eerste je eigen internet testen. Ga bijvoorbeeld kijken of je andere websites kunt laden. Wanneer je deze makkelijk kunt laden, ligt het probleem niet bij jouw internet verbinding. Een volgende stap is om te kijken naar de Ziggo mail zelf. Op de Ziggo website kun je gegevens vinden over de status van verschillende diensten. Hier kun je in veel gevallen zien of er iets mis is met de maildienst van Ziggo. Het komt echter ook wel eens voor dat er een storing is bij de webmail login terwijl dit niet wordt vermeld bij Ziggo. Een laatste manier om erachter te komen of er een storing is bij je Ziggo mail, kun je kijken op externe websites die bedoeld zijn voor het melden van storingen. Wanneer er een storing is bij de webmail, ben je waarschijnlijk niet de enige. Op storing sites kun je kijken of anderen ook problemen hebben bij het Ziggo webmail inloggen.
Melden van een storing
Wanneer er inderdaad blijkt dat er een storing is, is het belangrijk om dit te melden bij de klantenservice. Dit is onder andere belangrijk omdat je op deze manier Ziggo op de hoogte kunt brengen van de storing wanneer ze dit zelf nog niet hebben geconstateerd. Ziggo kan dan direct actie ondernemen om het probleem op te lossen. Ook wanneer het probleem al bekend is bij Ziggo, is het verstandig om contact op te nemen. Door contact op te nemen, kun je namelijk meer weten over de storing. Zo kunnen ze je vertellen over de oorzaak van de storing bijvoorbeeld. Ook wanneer ze bijvoorbeeld verwachten dat de storing weer wordt opgelost.
Het is soms ook verstandig om je te melden wanneer je problemen hebt bij je webmail terwijl er geen storing is. De klantenservice kan je namelijk helpen om het probleem te identificeren en op te lossen. Voordat je contact opneemt, is het wel belangrijk om zelf een aantal oplossingen te zoeken en kijken of je zelf kunt achterhalen waar het probleem zit. Op deze manier is het makkelijker om het probleem op te lossen wanneer je contact opneemt met de klantenservice.