Wat te doen bij een KPN webmail storing
Wanneer je gebruik wilt maken van je webmail, moet er een verbinding gemaakt worden met het internet en de servers van KPN. In eerste instantie lijkt dit erg handig, omdat je altijd en overal bij je mailbox kunt komen. Maar een groot nadeel ervan, is dat je afhankelijk bent van de servers om goed te werken. Wanneer het internet of de server eruit ligt, kun je vrijwel niet meer bij je online mail komen. Dit is wat je kunt doen bij een KPN webmail storing.
Identificeren van een storing
Wanneer het webmail inloggen niet helemaal lukt, moet je natuurlijk eerst kijken of er eigenlijk wel een storing is. Er zijn namelijk ook andere oorzaken die ervoor kunnen zorgen dat je online mail het niet goed doet. Denk bijvoorbeeld aan het internet zelf. Wanneer je zelf thuis of op je telefoon geen stabiele internetconnectie hebt, kun je geen verbinding maken met de inlog pagina. Kijk dus altijd eerst of het niet aan je internetconnectie ligt. Je kunt dit doen door naar andere pagina’s te gaan om te kijken of deze wel laden. Wanneer alleen de pagina van de KPN webmail niet laadt, ligt het dus niet aan je internetverbinding.
Wanneer dit probleem alleen op de pagina van KPN is, kun je wat verder onderzoek doen naar het probleem. Zo kun je op KPN zelf kijken of er een eventuele storing is met de KPN servers. In veel gevallen zal KPN zelf al aangeven wanneer er een storing is met de KPN servers. Maar in een aantal gevallen is dit ook niet het geval. Wanneer dit niet het geval is, kun je op andere websites kijken die storingen aangeven op bepaalde platformen. Op deze platformen kun je zien of anderen ook problemen ondervinden bij de KPN mail. Als zij ook last hebben van een storing bij de KPN webmail login, dan kun je ervan uit gaan dat er een storing is.
De storing melden
Wanneer je hebt geconstateerd dat er een storing is, dan is het belangrijk om dit te melden. Laat anderen weten dat je ook problemen hebt met de webmail van KPN. Ook is het belangrijk om contact op te nemen met de klantenservice. Via de klantenservice kun je ook aan KPN melden dat er een storing is met de mailservers. Wanneer KPN dit nog niet door had, kan er gelijk gewerkt worden aan een oplossing voor het probleem. Via de klantenservice kom je ook te weten over de status van de storing. Misschien is KPN namelijk al bezig met het oplossen van de storing. Via de klantenservice kun je dus erg veel informatie krijgen over de storing en zo word je ook op de hoogte gehouden op de status van het probleem.
Maak gebruik van een e-mailprogramma
Een e-mailprogramma maakt het niet mogelijk om mailtjes te ontvangen en te versturen tijdens een storing. Maar je kunt er wel mailtjes meelezen die al ontvangen zijn op je apparaat. Inkomende mailtjes worden namelijk voor een bepaalde tijd opgeslagen op je apparaat zodat je ze later weer kunt ophalen.